Close

refaktoryzacja i porządki – #14

 

Zanim dodam do aplikacji obsługę składników czas wrócić na chwilę do ogólnej struktury projektu i ogarnąć trochę ten bałagan. Czas jest odpowiedni skoro właśnie będę dotykać wszystkich warstw żeby dodać i obsłużyć dwie klasy (Ingredients i IngredientsContract), a już niedługo dojdzie tabela asocjacyjna łącząca składniki z posiłkiem.

Zaczęłam od poprawiania nazw metod, bo w moim DbHelperze miałam metody insertValueDbHelper i updateValueDbHelper… nie było to najszczęśliwsze – teraz nazywają się po prostu insert i update. Tak samo w klasie DinnerContract metoda insertDinner zmieniła się w insert, no bo wszyscy wiedzą, że to dinner będzie dodawany 😉 Wyodrębniłam metody delete i przerzuciłam je do klasy abstrakcyjnej BaseTable, po której dziedziczą wszystkie klasy z sufixem Contract.

Udało mi się namierzyć i usunąć dziwne rzeczy jak przekazywanie w funkcji zmiennej Context i SQLiteDbHelper po to żeby potem utworzyć z Context mój CoNaObiadDbHelper rozszerzający SQLiteDbHelpera…

Zgodnie z tym artykułem utworzyłam też dodatkowe package na klasy typu adapter, activity, itd.  Tak teraz wygląda struktura mojej aplikacji.

Zaznaczenie_017.png

Szkoda, że z layoutami nie można zrobić tego samego w taki prosty sposób. Ale na to też jest pomysł (więcej tu i tu).

Muszę jeszcze usunąć zahardkodowane wymiary z layoutów i przenieść je do dimens.xml i mogę wracać do implementowania nowości.

0 thoughts on “refaktoryzacja i porządki – #14

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: